Čeho se tedy vyvarovat v době, kdy naše cvičení skončí? Jaké chyby patří k nejčastějším? Přinášíme několik dobře míněných rad, co po sportu nedělat! 
Nepřevlékáme se

Vlhké, zpocené oblečení okamžitě po tréninku sundáváme. I v tom případě, že není hned možnost dát si sprchu. Zabráníme tak prochladnutí. Svaly musí být v teple. Ve vlhku se také snadno šíří bakterie, ty se mohou postarat o nepříjemné kožní vyrážky. Kromě toho to nevypadá zrovna esteticky ani to nevoní!
ženy na rotopedech 
Nehýbeme se mimo trénink

Není dobrým plánem se hýbat jen při tréninku párkrát týdně a zbytek času jen sedět či ležet. Můžeme si pak způsobit i zranění svalů. Odpočinek je samozřejmě důležitý pro regeneraci svalů, ale je lepší se přece jen trochu se protáhnout, projít. Třeba si zacvičit jógu, chodit na procházky.
zavazování tkaničky 
Jíme nevhodně

Jedna z nejčastějších chyb v době po cvičení. Nacpat se kalorickým, mastným, slaným, sladkým. Zapít to sladkým či alkoholickým. Zkrátka zajít se „odměnit“ po té dřině dobrým jídlem a pitím. Vždyť jsme toho tolik „spálili“. Tak pozor! Tento způsob doplňování energie je naprosto nevhodný. A hlavně pro náš organismus nezdravý! Vhodné je dát si po sportovní aktivitě (asi po půl hodině) lehkou svačinu. Jíme například jogurt, ovoce, ořechy, libové (kuřecí) maso, celozrnné pečivo. Nezapomínáme pít, doplnit se musí hlavně voda!
posilování rukou 
Provádíme fyzicky náročnou práci

Ještě „nabuzení“ fyzicky náročným cvičením se hned pustit do fyzicky náročné práce, to také není zrovna dobrý nápad. Naše svaly jsou unavené. Potřebují se zregenerovat, doplnit živiny a vodu. Těžší práci je proto lepší naplánovat na dny, kdy nemáme trénink. Nebo počkat alespoň pár hodin. Jinak se vystavujeme riziku nebezpečného zranění.

 
Neodpočíváme

Závěrečná rada zní – dopřejme našemu tělu nezbytnou regeneraci! Po náročném tréninku je třeba den odpočinku na obnovení sil. Tělo si ho zaslouží. Odmění se nám tím, že naše kondice bude ještě lepší.

Co neděláme po tréninku!
4.5 (90%)2