Že jste nikdy o takovém pracovním místě neslyšeli? Není to jen nějaký výmysl, zaměstnavatelé už nevědí, kam dát peníze? Mýlíte se. Manažeři štěstí jsou čirou novinkou, která je žádaná především ve velkých a mezinárodních firmách. Je za potřebí, aby měl v sobě kus personalisty, sociologa a převážně psychologa. Vzdělání není ani takovou nutností jako být empatický, milý, usměvavý a komunikativní parťák, ke kterému se jdete se vším svěřit či nějaké téma prodiskutovat nebo mu nadhodit nějaké nápady, které by spolupracovníci ocenili.
přátelský souhlas

Terasa s výborným obědem, čerstvé ovoce na pracovišti, stolní fotbálek?

Většina revolučně smýšlejících firem se snaží hledět na cíl samotný. Pokud se k cíli dostane zaměstnanec během jedné hodiny od zadání úkolu, avšak si jde mezitím zahrát stolní fotbálek s kolegy nebo si zajde na terasu nadýchat se čerstvého vzduchu, nikdo mu v tom nebrání, ba naopak. Podniky jsou benevolentní a zaměstnancům je nabídnuto volného času kolik si jen přejí. Když to přinese pro firmu ovoce, stojí jí to za to. Manažer štěstí je tak schopen redukce fluktuace, která bývá v mnoha podnicích tak trochu oříškem. Vyhovíte-li svým zaměstnancům a naleznete vzájemný kompromis, budou obě strany šťastné.
silueta ženy

Plánování velkých akcí, klíčová je dobrovolnost

Je velice populární konání vánočních večírků, teambuildingů, výletů na hory s dětmi atd. Jenže více než to je kruciální tyto akce nabízet dobrovolně. Když budete chtít všem zaměstnancům nakázat, ať jdou po pracovní době tam a tam a ve své podstatě nemají jinou možnost, budou otráveni. Nebo budete zavaleni různými žádostmi, že se nemohou zúčastnit a začnou na vás chrlit slova typu „protože“, „ale“. Dejte svým zaměstnancům na vybranou. Právě v opačném případě, tedy zanechání svobodného rozhodnutí, se na akci dostaví rozhodně více lidí. Tak trochu psychologický tah, přesto tento tah vytváří mnohem lepší atmosféru a upevňuje firemní kulturu.

Co obnáší pozice manažera štěstí?
4 (80%)1