Továrna Morgan byla založena před více než sto lety v Anglickém městečku Malvern. Byla to malá rodinná továrna, která se proslavila především díky výrobě tříkolových vozidel. Tříkolky Morgan získaly na začátku minulého století úspěchy nejen v komerční oblasti, ale také na závodním poli.
interiér velorexu
Bohužel druhá světová válka zapříčinila úpadek firmy, a po jejím skončení lidé vyhledávali spíše automobily o čtyřech kolech.
Přesto firma Morgan vyrábí automobily dodnes podle vzoru svých předků, známé jsou ale především luxusní sportovní automobily. Ručně zde vyrábějí sedm netypických automobilových modelů, mezi které od roku 2011 patří také tříkolka.

V České republice je registrováno pouhých 32 vozů této značky. Po šedesáti letech se ale firma vrací k výrobě tříkolek, které vypadají jako ty klasické před mnoha lety, které svým tvarem připomínaly náboj. Zákazníci o ně projevují velký zájem, což jistě firmu Morgan těší. Nadšení panuje především z klasického vzhledu protkaného moderní technikou.

Vyrábět tento netypický dopravní prostředek vzešel ze snahy přelstít fádní automobilovou módu, což je lákavé i pro současnost. Henry Frederick Stanley Morgan, který byl kreslířem technických výkresů, nakreslil předlohu první tříkolky, a podle ní v roce 1909 sestrojil první stroj o třech kolech. Jezdil s ní s velkým potěšením všude, kam se jen dalo. Plány na výrobu neměl vůbec žádné, myslel si, že jeho tříkolka bude jediná. Ale jeho přátelé ho v dobrém rozmaru donutili, aby sestavil další takové stroje, a on jim to slíbil. V roce 1910 přihlásil svůj první patent a o rok později představil tříkolku na výstavě, což způsobilo ohromný zájem. Objednávky se mu jen hrnuly a tak začal se sériovou výrobou.
proutěná tříkolka
V dnešní době se vedení společnosti rozhodlo pro renesanci svojí tříkolové legendy. Zůstanou jí standardní poznávací znaky, ale koketuje se s elektrifikací tohoto modelu. Elektrická verze tříkolky se již testuje a bude o ní nejspíše velký zájem.