Ne každý je přímo závislý, co se týče dopravování na svém autě. Hlavně v zimních měsících lidé často místo toho, aby používali vlastní vůz, dávají raději přednost městské hromadné dopravě. Je to sice trochu méně komfortní způsob přepravy, na druhou stranu si tak zajistíte, že váš vůz neutrpí žádné škody. V tomto ročním období je totiž možné auto dostat do kolen už jen samotným ježděním po silnicích. Ty, a to je potřeba si přiznat, nejsou v naší zemi na kdovíjak vysoké úrovni. Když se k tomu ještě připočítají mizerné klimatické podmínky a sníh smíchaný se solí, což je kombinace, která dokáže během rozežrat karosérii i podvozek, je jasné, že takové zazimování je daleko lepší.

opel rekord

Nevadí, že nemáte garáž

Mnoho řidičů na zazimování moc nedá hlavně z toho důvodu, že nemají vlastní garáž a auto stojící jen tak venku je vystaveno nepříznivým zimním podmínkám, tak proč ho už normálně nevyužívat, že ano? Uvést ho do zimního spánku však můžete i bez toho, aniž byste pro něj měli střechu nad hlavou. Stačí mít jen kvalitní plachtu, kterou ho přikryjete, aby na něj nepršelo, případně nepadal sníh. Samozřejmě, že to nejsou jediné úkony, které jsou potřebné.
červené staré auto

Pamatujte na kola

Rovněž je nutné sundat kola a postavit auto na špalky. V případě, že se vám do toho nechce, můžete je nechat jen tak, ale neměli byste je před odstavení zapomenout dohustit dle návodu od výrobce. Takto vám zůstanou po celou zimu bez toho, aniž by hrozilo jejich chřadnutí a následné poškození. Při zazimování byste určitě neměli zapomenout ani na takové detaily, jako je oprava poškozeného laku a jeho kompletní navoskování. To byste měli udělat na zimu tak či onak, i když budete jezdit nebo se chystáte auto na několik měsíců odstavit. Samozřejmostí by rovněž měla být i výměna oleje a kontrola podvozku, jestli není někde zkorodovaný. Pokud ano, před zazimováním je nutné rez odstranit.